Kategoria A2

Kategoria prawa jazdy kategorii A2 uprawnia do kierowania :
 Motocyklem o mocy nieprzekraczającej 35 kW i stosunku mocy do masy własnej nieprzekraczającej 0,2 kW/kg, przy czym nie może on powstać w wyniku wprowadzania zmian w pojeździe o mocy przekraczającej dwukrotność mocy tego motocykla
 Motocyklem trójkołowym o mocy nieprzekraczającej 15kW
 Pojazdami określonymi dla kategorii prawa jazdy kat. AM, A1,
 Motocyklem wraz z przyczepką
Wymagany Wiek:
 18 lat
W czasie szkolenia zapewniamy:
 Kask motocyklowy w odpowiednim rozmiarze (możliwe stosowanie własnego kasku),
 Jednorazową kominiarka,
 Bezprzewodową komunikacja,
 Ochraniacze
 Motocykl taki jak na WORD Przemyśl (Kawasaki ER6N rok 2014 ABS zblokowany do 35 kW)

Od kursanta wymagamy
 Oświadczenia (wzór tutaj)
 Wiązanego obuwia na płaskiej podeszwie,
 Spodnie z długimi nogawkami,
 Kurtki z długim rękawem zapinanej na suwak,
 Rękawic zakrywających całe dłonie
Po szkoleniu zapewniamy
 Zdany egzamin,
 Konsultacje przy wyborze pierwszego motocykla oraz ubioru,
 Może jakiś wypad…. ? 
Kurs obejmuje kat. A2
Część Teoretyczną
26 godziny teoretycznych ( 1 godz. = 45 min) poświęconych wyłącznie prawu o ruchu drogowym oraz teoretycznej techniki prowadzenia motocykla (lepiej dowiedzieć się zawczasu czym są białe linie po deszczy niż przeszlifować swój niedługo zakupiony sprzęt 😉 Zajęcia teoretyczne prowadzone są wyłącznie przez motocyklistów, posiadają ciekawą szatę multimedialną wzbogaconą o przykłady
z naszego miasta.
Uwaga ! z zajęć teoretycznych zwolnione są osoby, które posiadają kategorię A1
4 godziny zajęć z udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej ( 1 godz. = 45 min), zajęcia w tej części prowadzone są przez licencjonowanego ratownika medycznego, niosącego na co dzień pomoc w naszym mieście.
Zajęcia teoretyczne odbywają się w Sali wykładowej, która znajduje się w Państwowej Wyższej Szkole Wschodnioeuropejskiej przy ul. Książąt Lubomirskich 6 w Przemyślu. Sala zlokalizowana jest niedaleko zajezdni PKS. Dojazd autobusem MZK linii 01 przystanek ŻOŁNIERZY I AWP – PWSW.
Część Praktyczna
Zajęcia praktyczne obejmują 10 spotkań x 120 min tj. 20 godzin. Od 4 marca 2016 w przypadku kandydatów posiadających kategorie prawa jazdy A1, zajęcia ulegają zmniejszeniu do 5 spotkań x 120 min tj. 10 godzin.
Nie ma się czego obawiać szkolimy od podstaw nawet osoby, które motocykle widziały tylko przez szybę samochodu. Kurs rozpoczyna się od nabrania umiejętności na mniejszych motocyklach, w razie nabywania umiejętności kursant przesiada się na większy motocykl.
Dla kategorii A2 przygotowaliśmy dla kursantów motocykl identyczny do tego na którym prowadzone są egzaminy tj. KAWASAKI ER6N ABS z 2014 roku o mocy 35kW.
Zajęcia praktyczne prowadzone są od poniedziałku do piątku w godzinach popołudniowych
i wieczornych oraz w sobotę od rana. Zajęcia rozpoczynają się od placu manewrowego (Zdecydowana część oblanych egzaminów to właśnie plac manewrowy !). Przygotowaliśmy dla Państwa możliwie najlepszy dostępny plac manewrowy będący częścią Państwowej Wyższej Szkole Wschodnioeuropejskiej przy ul. Książąt Lubomirskich 6 w Przemyślu. Na naszym placu żadne eLki, czy inne postronne pojazdy nie będą przeszkadzać w prowadzeniu zajęć !
W miarę nabierania umiejętności ze szkoleniem wychodzimy na miasto, gdzie uczymy nie tylko poruszania się w ruchu drogowym oraz w gąszczu przepisów prawa. W czasie szkolenia uczymy przede wszystkim miejskiego survivalu i savoir vivre. W czasie szkoleń na mieście jako jedyni jeździmy obok kursanta na drugim motocyklu lub razem z nim. Tylko takie szkolenie zapewnia bezpieczeństwo ! Z doświadczenia wiemy, iż jedynie bliska obecność obok kursanta pozwoli na szybką reakcję w razie zagrożenia. Jedynie instruktor na drugim motocyklu nie zostanie na skrzyżowaniu, a w razie potrzeby opędzi kursanta od zbyt blisko jadących motocykli. O zalecie takiego szkolenia przekonali się kursanci, którzy mieli problem z ruszeniem pod górę wyjeżdżając choćby z WORD Przemyśl, kiedy instruktor może podjechać i złapać za klamkę sprzęgła w motocykli kursanta i pokazać mu na żywo jak to się robi lub na własnym przykładzie pokazać jak „wchodzić” w zakręt 😉